Ders kapsamında bilgi, hizmet ve ilişkili kavramlarının irdelenmesi, kütüphane ve bilgi merkezleri türleri ile hizmetlerinin tanıtılması, dünyadan ve Türkiye’den örnekler, geleneksel kütüphane hizmetleri ve sanal kütüphane hizmetleri karşılaştırması, bilgi hizmetleri teknolojileri ve yapay zekâ, referans hizmetleri ve önemi ile bilgi hizmetlerinde yasal ve etik boyut ve benzeri
konular ele alınacaktır.
- Öğretmen: Açık Ders Malzemeleri Yönetici
Dersin içeriğini, İletişim, iletişim türleri ve ilgili kavramlar, tarihsel arka planı, kitle iletişimi, kurumsaliletişim, iletişim kuramları ve modelleri (doğrusal,etkileşimli ve işlemsel modeller), kitle iletişim kuramları (tutucu/pozitivist yaklaşımlar; yapısal işlevselcilik ve sosyal sistemler; değişimci yaklaşımlar; çizgisel ve sosyopsikolojik yaklaşımlar; toplumsal ve kültürel yaklaşımlar; Amerikan kitle iletişim kuramları), toplum, kamuoyu ve medya etkileşimi (iki aşamalı iletişim akışı; ekim kuramı; gündem belirleme kuramı; teknolojik belirleyicilik ve suskunluk sarmalı), geleneksel ve yeni medya, sosyal medya, iletişim-psikoloji-sosyoloji ilişkisi (iletişim engelleri, önyargılar/halo ve ters halo etkisi) ile kütüphane ve bilgi merkezlerinde organizasyonel/örgütseliletişimin anlamı ve önemi konuları oluşturmaktadır.
- Öğretmen: Açık Ders Malzemeleri Yönetici